مدیریت فناوری اطلاعات

ارائه مقالات مدیریت و فناوری اطلاعات، پسوردهای دانشگاه ها ( sciencedirect, IEEE,Emerald, Proquest )، کنفرانس ها و عمره دانشجویی

مدیریت فناوری اطلاعات

ارائه مقالات مدیریت و فناوری اطلاعات، پسوردهای دانشگاه ها ( sciencedirect, IEEE,Emerald, Proquest )، کنفرانس ها و عمره دانشجویی

طراحی سیستم های اطلاعاتی و مدیریتی

http://vu.sbu.ac.ir/Portals/16/images/MIS1.gif



اگر ابریشم و ادویه کالای اعصار گذشته و نفت راکالای قرن بیستم بنامیم، قطعاً می‌توان اطلاعات را کالای قرن حاضر نامید. کالایی که انتخاب تکنولوژی، جاده‌های بس سهل الوصول را برایش آماده ساخته است. اطلاعات و تکنولوژی در یک چرخه رو به رشد یکدیگر را با اثر متقابل ارتقاء می‌دهند، و هر یک به رشد دیگری کمک می‌کند. ولی در این میان سیستمهایی که حجم عظیم اطلاعات را سامان داده، آنها را در قالبهای تکنولوژی جای دهد، و امکان استفاده موثر از آنها را پدید آورد، نقشی بسزا برعهده دارند.بهترین راه رسیدن به این دستاورد مهم استقرار سیستمهای اطلاعاتی مناسب است.

هر چند در قیاس با روند رشد سرسام آور تکنولوژی و اطلاعات، در ابتدا سیستمهای اطلاعاتی و علوم مرتبط با آن از چنین رشدی برخوردار نبوده ، ولی در سالهای اخیر این علوم با شیبی فزاینده به چرخه سه گانه اطلاعات، "تکنولوژی" و "سیستمهای اطلاعاتی" پیوسته است.


ادامه مطلب ...

اما من که می‌دانم او چه کسی است ...!

http://www.iran-newspaper.com/1386/860205/html/287202.jpg


پیرمردی صبح زود از خانه‌اش خارج شد.. در راه با یک ماشین تصادف کرد و آسیب دید. عابرانی که رد می‌شدند به سرعت او را به اولین درمانگاه رساندند.

پرستاران ابتدا زخمهای پیرمرد را پانسمان کردند. سپس به او گفتند: « باید ازت عکسبرداری بشه تا جائی از بدنت آسیب ندیده باشه»
پیرمرد غمگین شد، گفت عجله دارد و نیازی به عکسبرداری نیست.
پرستاران از اول دلیل عجله‌اش را پرسیدند.
پیرمرد گفت زنم در خانه سالمندان است. هر صبح آنجا می‌روم و صبحانه را با او می‌خورم. نمی‌خواهم دیر شود!
پرستاری به او گفت: خودمان به او خبر می‌دهیم.
پیرمرد با اندوه گفت: خیلی متأسفم. او آلزایمر دارد. چیزی را متوجه نخواهد شد! حتی مرا هم نمی‌شناسد!
پرستار با حیرت گفت: وقتی که نمی‌داند شما چه کسی هستید، چرا هر روز صبح برای صرف صبحانه پیش او می‌روید؟
پیرمرد با صدایی گرفته، به آرامی گفت:
اما من که می‌دانم او چه کسی است ...!

عید مبعث مبارک باد

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اقرا باسم ربک الذى خلق، خلق الانسان من علق، اقرا و ربک الاکرم، الذى علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم.

 

سوره مبارکه علق ( آیه 1-5)

بخوان به نام پروردگارت که آفرید. همان که انسان را از خون بسته ‏اى خلق کرد. بخوان که پروردگارت از همه بزرگوارتر است، همان که به وسیله قلم تعلیم نمود و به انسان آنچه را نمى‏دانست، یاد داد.


http://i16.tinypic.com/67hfbrn.jpg



مبعث پیام آور وحی ، پیامبر نور ورحمت بر مسلمانان جهان مبارک باد


نام : محمد

لقب : مصطفی

     کنیه : ابوالقاسم

نام پدر : عبدالله

نام مادر: آمنه

تاریخ ولادت : 17 ربیع الأول

مدت امامت :  23 سال

مدت عمر : 63 سال

تاریخ رحلت : 28 صفر (11 ق)

 

 ستاره ای بدرخشید وماه مجلس شد    دل رمیده ما انیس ومونس شد

 نگارمن که به مکتب نرفت وخط ننوشت بغمزه مسئله آموز صد مدرس شد

 ببوی او  دل  بیمار عاشقان  چو صبا       فدای عارض نسرین وچشم نرگس شد

 

ادامه مطلب ...

معادل فارسی ایمیل انتخاب شد

http://www.7setareh.com/shares/Sample_email.JPG


گروه واژه گزینی تخصصی مخابرات فرهنگستان زبان و ادب فارسی، واژه «رایانامه» را به عنوان کلمه جایگزین «ایمیل» به تصویب رساند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، هم اکنون این واژه در فرهنگستان مصوب شده و به دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط اعلام و ابلاغ شده است.

این درحالی است که پیش از این از واژه «پست الکترونیک» به جای کلمه بیگانه ایمیل در بین مردم رایج بود که این پژوهشگر فرهنگستان در این باره گفت: کلمه پست الکترونیک ساخته و مصوب فرهنگستان نبوده و به صورت غیررسمی جایگزین کلمه لاتین ایمیل شده است.

هر فناوری با ورود به ایران، واژگان خاص خود را نیز به همراه می آورد که عده ای معتقدند برخی واژگان از جنس واژه هایی مثل پست و تلفن و بانک و تلویزیون و غیره نیازی به معادل فارسی ندارد.

معادل سازی کلماتی نظیر mms، gprs، هندزفری از جمله واژه هایی است که فرهنگستان مطالعات لازم را برای معادل سازی آنها انجام داده است.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی در یکی از آخرین مصوبات خود واژه‌های پیامک و پیام کوتاه را به جای SMS پیشنهاد کرده است.

یکمین کنفرانس بین المللی شبکه


توسعه اقتصاد دیجیتال بر پایه دنیای شبکه ای شرایطی را به وجود آورده است که همه سازمان ها و شرکت ها ناگزیر از پیاده سازی شبکه های کوچک و بزرگ برای پیشبرد برنامه های اقتصادی خود هستند. در این شرایط با توجه به اتکا بیش از پیش سازمان ها به شبکه ها و همچنین برنامه های توسعه آنها, ریسک بهره برداری از شبکه ها روز به روز افزایش می یابد و از این رو بهره برداری سازمان ها از متد های علمی و دقیق که مبتنی بر فناوری های روز دنیا باشد یک ضرورت به شمار می رود.
کنفرانس بین المللی مهندسی و مدیریت شبکه قصد دارد با نگاهی علمی و کاربردی فرصت مناسبی را برای همه سازمان ها فراهم آورد تا در فضایی تخصصی با جدیدترین راه حل ها و پتانسیل های موجود در کشور آشنا شوند. ادامه مطلب ...