مدیریت فناوری اطلاعات

ارائه مقالات مدیریت و فناوری اطلاعات، پسوردهای دانشگاه ها ( sciencedirect, IEEE,Emerald, Proquest )، کنفرانس ها و عمره دانشجویی

مدیریت فناوری اطلاعات

ارائه مقالات مدیریت و فناوری اطلاعات، پسوردهای دانشگاه ها ( sciencedirect, IEEE,Emerald, Proquest )، کنفرانس ها و عمره دانشجویی

ساختمان هوشمند (فصل دوم)

ادامه از "ساختمان هوشمند (مقدمه + فصل اول )"


http://s2.picofile.com/file/7177326769/img_01.jpg

فصل دوم

پروژه های انجام شده

(1-2)ساختمان مرکزی بانک پارسیان و شعبه های آن

پروژه ساختمان بانک پارسیان که در ساختمان 17 طبقه واقع در بلوار کشاورز اجراء  گشته است، یکی از پروژه های مهم در زمینه ساختمان هوشمند می باشد.

مراحل این پروژه مذکور عبارتند از مطالعه، طراحی، اجرا و راه اندازی.

گفتنی است توجه به ابعاد و پیچیدگی این طرح، لزوم وجود مدیریت متمرکز و مجهز به کلیه فناوریهای جدید، بیش از پیش این پروژه را حساس و با اهمیت می سازد همچنین طراحی و نظارت بر اجرای درست و منطقی پروژه یکی از شروط مهم دستیابی به موفقیت در چنین پروژه هایی می باشد.

همچنین شبکه تلفن و دیتا در این پروژه زیر ساختار اجرایی سیستمهای دوربین مدار بسته و کنترل نور، تردد و تاسیسات بصورت یکپارچه می باشد.

از سوی دیگر پیاده سازی شبکه های کامپیوتری شعب بانک پارسیان در کل کشور از جمله تهران، کرمان، اصفهان، مشهد و کیش استانهای شمالی و دیگر شهرهای کشور که در آینده نیازمند سیستم دیتا و تلفن هستند، بر عهده این شرکت خواهد بود.

 

لازم به ذکر است پروژه شبکه شعب  بانک پارسیان که تا مرداد ماه سال 1384 پایان یافته اند 98 شعبه در تمام نقاط ایران می باشد و طبق پیش بینی تا پایان سال جاری 50 شعبه دیگر انجام خواهد شد.


http://s2.picofile.com/file/7177318274/image012.jpg


(2-2) نهاد ریاست جمهوری (ساختمان کوثر)

طراحی کلیه سیستمهای ساختمان هوشمند، پیاده سازی سیستم کابل کشی دیتا، تلفن، SMATV در دو باند RF و IF  بوده است.

لازم به ذکر است، این پروژه شامل طراحی و نظارت در هوشمند سازی و طراحی کامل سیستم کنترل HVAC ,VAV و نیز شبکه برق، تلفن، دیتا و اعلام و اطفاء حریق بوده است.

(3-2) ول سرویس ایران (متد اشلوم برژه)

طراحی، پیاده سازی و تجهیز شبکه کامپیوتری (کابل کشی فیبر نوری، UTP ، دیتا و تلفن ) و اجرای سیستم برق معمولی و برق اضطراری از جمله اقدامات ساختمان مرکزی شرکت ول سرویس است.

عملیات اجرائی پروژه ساختمان مرکزی ول سرویس ایران (واقع در خیابان ولیعصر، نرسیده به بلوار میرداماد، خیابان دامن افشار) مانند پروژه های پیشین شامل طراحی، نظارت، اجرا و تجهیز شبکه تلفن و دیتا در کل ساختمان است.


http://s2.picofile.com/file/7177321177/image014.jpg


(4-2) برج فیروزه- ساختمان مرکزی بانک صنعت و معدن

این برج 20 طبقه متعلق به بانک صنعت و معدن است که پروژه شبکه و ساختمان هوشمند آن از مرحله طراحی و نظارت در هوشمند سازی تا اجرای شبکه تلفن و دیتا، برق نرمال و اضطراری، دوربینهای مدار بسته، اعلام حریق، کنترل نور، کنترل تردد و کنترل تاسیسات به صورت جامع (BMS) و انجام یک ستون فقرات از فیبر نوری یکپارچه بوده است.

لازم به ذکر است که این پروژه اولین پروژه هوشمند سازی کشور است که پس از طراحی به اجرای کامل رسیده و در حال بهره برداری می باشد.

در این ساختمان بیش از120 کیلومتر کابل دیتا و کنترل با تنوعی بالغ بر12 مدل مصرف شده است.


http://s2.picofile.com/file/7177322254/image016.jpg


(5-2)ساختمان مرکزی شرکت نفتی شل

طراحی، نصب و راه اندازی شبکه دیتا و مخابرات ساختمان مرکزی شرکت نفتی شل که از 6 طبقه و 5600 متر مربع زیر بنا، از دیگر پروژه های انجام شده است.

به طور کلی این طرح شامل طراحی، مهندسی، نصب و راه اندازی و آزمایش بوده است.

 

1.      سیستم کامل ساختمان منطبق بر استاندارد کابل کشی ساختار یافته.

2.   سیستم کامل ایمنی جانی Life safety بر اساس NFPA و قوانین منطقه ای به اضافه کابل کشی و نصب تجهیزات مورد نیاز.

3.      سیستم کامل حفاظتی و کنترل تردد.

4.   کابل کشی ساختار یافته بر اساس استاندارد TIA/EIA 568 B برای زیر پوشش قرار دادن کلیه سرویس ها مانند تلفن، دیتا، ویدئو و کنترلهای مختلف که البته در این مورد تلفن و دیتا به صورت جداگانه طراحی و اجرا شده اند (بهتر است این عمل بر روی ستون فقرات ساختمان انجام پذیرد.)


http://s2.picofile.com/file/7177323224/image018.jpg

(6-2) هتل بزرگ قزوین

این هتل تنها هتل در کشور است که کلیه پارامترهای ذخیره سازی انرژی در آن در نظر گرفته شده است. در این هتل بیش از 50 اتاق و سوئیت مدرن احداث شده است که به سیستمهای کنترل هوشمند روشنایی، گرما و تردد مجهز است و در نتیجه امکانات و آسایش بیشتری را برای میهمانان خود فراهم آورده است .

(7-2) مرکز مطالعات وزارت بازرگانی کشور

این پروژه شامل ایجاد سایت مرکزی در هر دو بخش Passive و Active  در محل ساختمان مرکز مطالعات وزارت بازرگانی واقع در خیابان کارگر شمالی است و ایجاد سایتهای فرعی نیز، براساس طرح پیشنهادی می باشد.

هدف از ایجاد این شبکه پیاده سازی E-Commerce در سراسر کشور می باشد .

مواردی که در این پروژه در نظر گرفته شده است شامل:

الف- سرعت انتقال اطلاعات در بستر شبکه و گذردهی سرویسهای اساسی مورد نظر کاربر و زمان پاسخ دهی مناسب ( Quality of Service)

ب- مدیریت پذیری شبکه ( Central & Circulation Management )

پ- سهولت نگهداری و گسترش و مقیاس پذیری شبکه بصورت پیمانه ای و بدون نیاز به تغییرات اساسی در پیکر بندی شبکه (  Scalability)

ت- قابلیت اطمینان و تحمل پذیری خرابی در حد مطلوب (Redundancy&Rerouting)

ث- کمینه سازی هزینه ها(شامل هزینه تجهیزات، کاربردها، نگهداری)(Performance/Price)

ج- امنیت شبکه و شناسایی کامل مخربان (  Security Firewall & IDS)

چ- عیب یابی و رفع سریع آن(shooting  Monitoring & Trouble)

ح- ساختار مهندسی صدا و تصویر مبتنی بر IP (AVVID)

تمامی تجهیزات سایت مرکزی بصورت Total Solution از شرکت Cisco استفاده شده است .

در حال حاضر 30% این پروژه که شامل مرکزی و چند ارتباط فرعی می باشد تکمیل شده است (بستر ارتباطی این پروژه شبکه IP شرکت مخابرات می باشد.)


ادامه دارد . . .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد