مدیریت فناوری اطلاعات

ارائه مقالات مدیریت و فناوری اطلاعات، پسوردهای دانشگاه ها ( sciencedirect, IEEE,Emerald, Proquest )، کنفرانس ها و عمره دانشجویی

مدیریت فناوری اطلاعات

ارائه مقالات مدیریت و فناوری اطلاعات، پسوردهای دانشگاه ها ( sciencedirect, IEEE,Emerald, Proquest )، کنفرانس ها و عمره دانشجویی

مدیریت سیستمهای اطلاعاتی (MIS) چیست؟

http://www.gocfi.com/images/fastflowchart.jpg


مدیریت سیتمهای اطلاعاتی (MIS) درواقع کاربرد تکنولوژی اطلاعات است در پشتیبانی از فعالیتهای تجاری, چرا که تجارت روز به روز متحول می‌گردد و در این میان همواره افرادی با قدرت تحلیل بالا و زاویه دید و پیشینه تجاری مورد نیاز هستند تا فرایندهای تجاری را بارورتر کنند.

مدیریت سیتمهای اطلاعاتی (MIS) درواقع کاربرد تکنولوژی اطلاعات است در پشتیبانی از فعالیتهای تجاری, چرا که تجارت روز به روز متحول می‌گردد و در این میان همواره افرادی با قدرت تحلیل بالا و زاویه دید و پیشینه تجاری مورد نیاز هستند تا فرایندهای تجاری را بارورتر کنند.
از این رو دانش آموختگان این رشته تحصیلی (Management Information Systems) نیاز دارند تا بیاموزند که چگونه نیازمندیهای اطلاعاتی یک سازمان را تحلیل کنند و سپس در صدد طراحی یک سیستم مدیریت امور, مبتنی بر کامپیوتر, در جهت رفع نیازمندیهای تحلیل شده برآیند, و در نهایت پیاده‌سازی و فرایند عملیاتی سازی سیستم طراحی شده را راهبری نمایند.

به منظور برنامه‌ریزی و توسعه یک سیستم اطلاعاتی که پاسخگوی نیازمندی‌های کاربران باشد, یک متخصص MIS بایستی با ساختار سازمانی, اهداف تجاری, عملیات بازرگانی (شامل روالهای کاری و چرخش اطلاعات میان پروسه ها) و با چگونگی برقراری ارتباط موثر با کاربران آشنا بوده و بداند چگونه سیستمی طراحی کند که فعالیتهای کاربر را تحت پوشش قرار دهد.

همچنین متخصصین MIS بایستی همواره در زمینه تکنولوژی‌های اطلاعاتی به‌روز بوده, صاحب توانمندیهای پایه‌ای تکنیکی باشد تا بتوانند در انتخاب تکنولوژی مناسب در جهت پیاده‌سازی سیستم کامپیوتری مورد نیاز تصمیم بگیرند. بدین منظور است که که رشته تحصیلی MIS ترکیبی است از دروس کامپیوتری و تجاری.
از آنجایی که عدم موفقیت بسیاری از سیستمهای اطلاعاتی مبتنی بر کامپیوتر در واقع به‌دلیل موارد تکنیکی و فنی نیست و ریشه در عدم توانایی افراد در طراحی و استفاده مناسب از سیستمها دارد, لذا افزایش درخواست برای دانش آموختگان و فارغ‌التحصیلان این رشته انتظار می‌رود.
یک فارغ التحصیل موفق رشته MIS باید قادر باشد :

ادامه مطلب ...

قضاوت


http://silverstar.persiangig.com/image/p22833px.jpg


زن و مرد جوانی به محله جدیدی اسبا‌ب‌کشی کردند. روز بعد ضمن صرف صبحانه، زن متوجه شد که همسایه‌اش درحال آویزان کردن رخت‌های شسته است و گفت: لباس‌ها چندان تمیز نیست. انگار نمی‌داند چطور لباس بشوید. احتمالا باید پودر لباس‌شویی بهتری بخرد.همسرش نگاهی کرد اما چیزی نگفت.

هربار که زن همسایه لباس‌های شسته‌اش را برای خشک شدن آویزان می‌کرد، زن جوان همان حرف را تکرار می‌کرد تا اینکه حدود یک ماه بعد، روزی از دیدن لباس‌های تمیز روی بند رخت تعجب کرد و  به همسرش گفت: یاد گرفته چطور لباس بشوید. مانده‌ام که چه کسی درست لباس شستن را یادش داده... مرد پاسخ داد: "من امروز صبح "زود بیدار شدم و پنجره‌هایمان را تمیز کردم
زندگی هم همینطور است. وقتی که رفتار دیگران را مشاهده می‌کنیم، آنچه می‌بینیم به درجه شفافیت پنجره‌ای که از آن مشغول نگاه ‌کردن هستیم بستگی دارد. قبل از هرگونه انتقادی، بد نیست توجه کنیم به اینکه خود در آن لحظه چه ذهنیتی داریم و از خودمان بپرسیم آیا آمادگی آن را داریم که به‌ جای قضاوت کردن فردی که می‌بینیم، در پی دیدن جنبه‌های مثبت او باشیم؟
  زندگی تاس خوب آوردن نیست، تاس بد را خوب بازی کردن است

اولین تلفن همراه موجود در ایران متعلق به ناصرالدین شاه بوده است.

شکل و شمایل این تلفن همراه که در سال 1230 تولید شده است، به تلفن‌های همراه امروزی شباهتی ندارد. ادامه مطلب ...

اولین همایش تبلیغات خلاق بانکی

عنوان کنفرانس: اولین همایش تبلیغات خلاق بانکی

National Congress on Creative Banking Promotion



درباره همایشدر گذشته تلقّی از تبلیغات در قالب آگهی­ های تجاری بود که به صورت میان‌برنامه­ های کوتاه تلویزیونی یا رادیویی پخش می­گردد. امّا به مرور زمان با گسترش فضای رقابتی و نیاز به حفظ موقعیّت سازمان­ها و شرکت­ها، این گستره‌ی تعریف، دست‌خوش تغییر گردیده و معرّفی ‏درست خدمت یا محصول مورد نظر با هدف تشریح جایگاه، معرّفی ‏توانمندی‌ها و تبیین موقعیّت منحصر به فرد آن در ‏ ارائه‌ی خدمات یا محصول به مشتریان به عنوان معیار کلان یک تبلیغ موفّق به حساب می­آید.

در حوزه‌ی بانکی کشور نیز به رغم سابقه‌ی نسبتاً طولانی فعّالیّت، بهره­ گیری از روش­ها و الگوهای سنّتی هنوز هم بر بیش‌تر فعّالیّت­ های بازاریابی و تبلیغات سایه گسترده است. به گونه­ای که به اذعان کارشناسان این حوزه، عدم استفاده از تحقیقات در تبلیغات، ناآگاهی از نیازهای مشتریان شبکه‌ی بانکی، عدم توجّه به عنصر خلّاقیّت در تبلیغات، عدم ایجاد تمایز در فعّالیّت‌های تبلیغاتی، استفاده از موضوعات تکراری و یکسان، از جمله عمده ­ترین ضعف­ های تبلیغات بانکی کشور محسوب می‌گردد.

لذا در جهت بهره ­مندی از توان و تجربیّات مجموعه‌ی بانکی و استادان دانشگاه­ های کشور، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف با همکاری مرکز مطالعات تکنولوژی، اقدام به برگزاری اوّلین همایش تخصّصی «تبلیغات خلّاق بانکی» از سلسله همایش های  مدیریت برند - به همراه گردهمایی ارزیابی دستاوردهای پژوهشی حوزه بانکی کشور در بهمن‌ماه 1388 نموده است. هم‌زمان با برگزاری این همایش، «توانمندی‌های حوزه‌ی دانشگاه و نیازهای شبکه‌ی بانکی کشور» نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این همایش با هدف تصحیح نگرش متولّیان حوزه‌ی پولی و بانکی نسبت به تبلیغات بانکی و هم‌چنین ایجاد تعامل جدّی بین دانشگاه و بانک­های کشور در جهت تأمین نیازهای مطالعاتی و فنّی، در تلاش است تا گامی هر چند کوچک در راستای افزایش کارآیی و ایجاد تعاملات جدید بردارد. 

ادامه مطلب ...

Duke University

 


https://proxy.lib.duke.edu/menu/


یوزرنیم و پسورد در قسمت نظرات

ادامه مطلب ...

کدهای مخرب و هک شدن سایتهای معترضان ایرانی

http://www.ircert.com/articles/images/image032.jpg


به نقل از بی بی سی فارسی :

انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه ایران و حوادث بعد از آن، دنیای مجازی اینترنت را هم برای کاربران ایرانی متفاوت کرده است.

به جز فیلتر شدن تعداد زیادی سایت و وبلاگ گروه های مختلف هکرها از جمله هکرهای طرفدار دولت ایران تلاش می کنند وب سایت های مخالفان خود را مورد تعرض قرار دهند.

حمله به سایت توییتر که نقش مهمی در اطلاع رسانی رویدادهای بعد از انتخابات داشت شاید یکی از برجسته ترین موارد در این زمینه بود که گفته می شود هکرهای طرفدار دولت ایران آن را انجام داده اند.

پیش از آن نیز سایت «موج سبز آزادی» که در زمان فعالیت خود یکی از سایت های اصلی معترضان به حساب می آمد، توسط یک گروه هکر از دست گردانندگان اصلی اش خارج شده بود.

چند روز پیش از حمله به توییتر، چند سرور که تعدادی زیادی سایت و وبلاگ متعلق به گروه اصلاح طلب ایرانی را میزبانی می کرد مورد حمله هکرها قرار گرفت و از دسترس خارج شد.

نکته قابل توجه در مورد تمامی این حملات در اینجا است که هکرها از یک نقطه ضعف مهم که کاربران اینترنت، حتی با دانش فنی بالا، کمتر به آن توجه می کنند برای حملات خود استفاده کرده اند.

ادامه مطلب ...