نرم افزار تولید مقاله برای دانشجویان کامپیوتر

مژده به دانشجوبان رشته علوم کامپیوتر! دانشگاه MIT یک نرم افزار تحت وب بنام SciGen تولید کرده است که تنها اسامی مولفین را دریافت می کند و  یک مقاله دقیق با منابع کامل، شکلها و نمودارها تولید می‌کند. دیگر نیازی به پژوهش در این زمینه نیست، راحت برید دکتری!

لینک نرم افزار:

http://pdos.csail.mit.edu/scigen/#generate

نمونه مقالات تولید شده را می‌توانید در زیر ببینید:

http://isimag.persiangig.com/other/SciGen%20Article.pdf

ضریب تاثیر 2013 مجلات ISI

با عرض سلام، ادب و احترام به همه دوستداران علم و عذرخواهی از عدم به روز رسانی وبلاگ به دلیل مشغله کاری. فایل زیر ضریب تاثیر (IF) سال 2013 مربوط به بیش از 8000 هزار مجله ایندکس شده در آی اس آی هست که آقای دکتر محمد آرمین عضو محترم هیات علمی دانشگاه آزاد سبزوار برای ما ارسال کرده اند. با توجه به عدم امکان به‌روز رسانی، کامنت های دوستان در حد بضاعت پاسخ داده خواهد شد.

با آرزوی توفیق روزافرون برای جامعه علمی کشور


ضریب تاثیر 2013

لابراتوار آنلاین نویسندگی دانشگاه پردو

 
«این پست به پیشنهاد آقای مریدی دانشجوی دکتری در کانادا ارسال می شود»

لابراتوار آنلاین نویسندگی در دانشگاه پردو منابع و دستورالعمل هایی را به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این لابراتوار به مخاطبانش کمک می کند تا در زمینه نویسندگی به مهارت هایی برسند. بعنوان نمونه، مرجع نویسی به طور مناسبی توضیح داده است.

اطلاعات بیشتر را در سایت لابراتوار ببنید...

11 سال انتظار برای پذیرش

قابل توجه همه دوستانی که خیلی عجله دارن مقاله شون چاپ بشه! این مقاله 11 سال بعد از ارسالش پذیرش گرفته!!!

البته نگران نشید ها! این یه چیر عادی نیست. مدت زمان داوری اگثر مجلات بین 2 تا 3 ماه است. اگر کسی میخواد بدونه که مدت زمان داوری یه مجله چقدر طول می کشه، 20 مقاله اخیرش رو بررسی کنه و میانگین بگیره از مدت زمان پذیرش. این زمان معمولا مثل مقاله زیر، پایین اسامی نوشته شده.

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0024379508002450

کتاب مقاله نویسی

    

با تشکر از جناب آقای جاسمیان جهت همکاری مستمر ایشان با وبلاگ، کتابهای زیر منابع مناسبی به دوستانی که فرصت کافی برای مقاله نویسی دارند، کمک شایانی می کند که توسط ایشان ارسال شده است.

ضمنا لازم می دانم از دوستانی که به دلیل مشغله کاری زیاد نمی توانم کامنتهایشان را پاسخگو باشم عذرخواهی کنم. البته تا حد توان به دوستانی که ایمیل می زنند پاسخگو خواهم بود.

How to Write Great Essays

How to Write Essays & Assignments

Schaums Quick Guide to Writing Great Research Papers

داوری مقاله برای EJOR

  این پست را برای این نوشتم که بدانید وقتی مقاله ای را برای داوری ارسال می کنید، مقاله شما با چه فضایی روبرو می شود. چند ماه پیش، مجله اروپایی پژوهش عملیاتی:

EJOR: European Journal of Operational research

مقاله ای را فرستاد تا داوری کنم. این مجله در آی اس آی ایندکس می شود، ضریب تاثیر 2.158 دارد، دارای رتبه 6 در زمینه پژوهش عملیاتی بوده و دوهفته نامه است.  توی نامه ای که برایم ایمیل کرده بود، کدکاربری و گذرواژه ورود به سیستم الزیویر را ارسال کرده بود.

من هم وارد بعنوان داور وارد سایت شدم (مولفین، داوران و سردبیر و انتشاراتی ها همه از طریق همون پنل وارد می شوند).در پنل داور، سه گزینه وجود دارد که Pending Assignment فعال بود.

با ورود به این قسمت، اطلاعات مقاله، کد مقاله، تاریخ ارسال و ... در دسترس قرار می گیرد.

در قسمت سمت چپ، 5 گزینه را قرار داشت. به ترتیب گزینه های زیر است:

  ViewSubmission:

که این گزینه پی دی آف مقاله را به شما می دهد.

View Linked References:

توی این گزینه همون طور که در شکل می بینید، لیست منابع را به صورت یک فایل جداگانه برای داور ارسال کرده است.

داور با سه دسته از منابع روبرو است. منابع تایید شده، منابع چک نشده و منابع تایید نشده. در منابع تایید شده، لینک مقاله قرار داده شده است که در مورد این مقاله، از 57 تا منبع، 36 مورد تایید شده بود. یعنی اینکه داور می تواند pdf اون مقاله ای که مورد استناد قرار گرفته است را باز کند و ببیند که واقعا مولف از آن مقاله استفاده کرده است یا خیر. به عبارت دیگر، داور به آسانی تشخیص می دهد که آیا لیست منابع شما، صوری است یا واقعا از آن لیست به نحو مناسبی استفاده کرده اید. اطلاعات دقیقتر این لیست را در اینجا ببینید

گزینه بعدی  Scirus Title Search است.

وقتی که این گزینه را کلیک کنید، عنوان مقاله را در سایت www.scirus.com جستجو می کند.

این موتور جستجو متعلق به الزیویر است و مقلات موجود در Scopus را در همه زمینه ها جستجو می کند. با جستجو اولا مشخص می شود دیگر مولفینی که در این زمینه مقاله دارند چه کسانی هستند. ثانیا مقاله شما تا چه میزان شباهت اسمی به مقاله آنها دارد و ثالثا آیا شما این مقاله را در مجله دیگری هم چاپ کرده اید یا خیر.

گزینه چهارم، Submit Recommendation است.

با کلیک روی این گزینه شما می توانید راجع به مقاله نظر بدهید که دارای دو قسمت است: ارزیابی کمی و ارزیابی کیفی.

در قسمت ارزیابی کمی چندین سوال ارایه شده است که در طیف لیکرت از 1 تا 5 باید جواب دهید و قسمت کیفی هم نظرات کلی راجع به مقاله است. ارزیابی کلی مقاله هم که در قسمت بالای این فرم قرار دارد که در آن نمره کلی مقاله را از 100 مشخص می کند و همینطور، نتیجه داوری که در قالب پذیرش، اصلاحات اندک، اصلاحات زیاد و ارسال دوباره و نهایتا رد مقاله انجام می شود.

خلاصه اینکه در مورد مقاله ای که ارسال می کنید چندین گزینه را مد نظر داشته باشید: عنوان مقاله تون را در چندین سایت جستجوی منابع علمی جستجو کنید  ببینید که چقدر شباهت با دیگر مقالات دارد. از مقالاتی که در قسمت منابع ذکر کرده اید به نحو مقتضی استفاده کنید و سعی نکنید لیست منابع صوری درست کنید. هر چه لیست منابع شما دارای موارد تایید شده بیشتری باشد، در نظر داور تاثیر گذار است. بنابراین از منابع گمنام و دسته چندم استفاده نکنید. اوایل مقاله را هم جذاب بنویسید و اختصار گویی را رعایت کنید. چون داور مقالات زیادی را باید داوری کند و کم پیش میاد که داورها از مقاله ای خوششون بیاد، مگه اینکه توی فرمت مناسب ارئه شده باشد و به تولیدات علمی اون رشته چیزی افزوده باشد.

آموزش استفاده از END Note

این پست به پیشنهاد آقای عقلمند بارگذاری شده است.

توی سایت این نرم افزار، چندین فایل ویدیویی قرار داده شده است که گام به گام استفاده از این نرم افزار مرجع نویسی را توضیح می دهد. اگر یکی از دوستان زحمت زیرنویس کردن این فایل ها را تقبل نماید، دوستان بیشتری می توانند از آن بهره مند شوند.

دانلود کل فایلها برای اینترنت با سرعت بالا (MWV)

دانلود کل فایلها برای اینترنت با سرعت بالا (MP4)

لینک دانلود برای تک تک فایلها با سرعت کم

خود نرم افزار رو هم که توی پستهای قبلی توسط یکی از دوستان به اشتراک گذاشته شد.

مقاله ای با بیش از 3000 نویسنده!


بعضی از دوستان می گن که توی یه مقاله اسم چند نفر می تونه بیاد. این مقاله رو ببنید با 3470 مولف و خودتون قضاوت کنید...!

لینک مقاله در ساینس دایرکت

دانلود مقاله

نرم افزار Thomson Reuters EndNote X5.0.1 Build 5774

با تشکر از جناب آقای جاسمیان، این پست نیز توسط ایشان ارسال شده است.

نرم افزار Thomson Reuters EndNote X5.0.1 Build 5774 یکی از بهترین و جامع ترین نرم افزارهای مدیریت اطلاعات و استناد در روند پژوهش است که شرکت Thomson Scientificجهت سهولت کار پژوهشگران، به کاربران خود عرضه کرده است. با توجه به اینکه امروزه مدیریت اطلاعات علمی برای پژوهشگران حوزه های مختلف یک دغدغه شده است، Endnote کمک بسیار موثر و چشمگیری به پژوهشگران و نویسندگان مقالات علمی در زمینه مدیریت مستندات، نوشتن مقالات علمی و نشر مقاله بر اساس استانداردهای مختلف ناشرین بین المللی می نماید.این نرم افزار می تواند با ارائه بیش از ۳۰۰۰ استاندارد نشر مقاله و انواع فرمتهای پذیرفته شده بین المللی استناد نویسی، با یکپارچه شدن با MS-WORD کمک شایانی هم به پژوهشگران و هم به اعضای هیات تحریریه مجلات علمی برای پذیرش مقالات کند.
لینک دانلود:

امکانات نرم افزار Thomson Reuters EndNote X5.0.1 Build 5774 :

1. امکان وارد کردن فایلهای PDF به برنامه و جستجو در آنها
2. امکان تبادل تا 10.000 رفرنس بین سیستم خود و اینترنت و به اشتراک گذاری منابع
3. امکان استاندارد سازی منابع و مآخذ تحقیقات شما
4. دارا بودن فرمتهای مختلف منبع نویسی و رفرنس دهی مطابق با استانداردهای مهم دنیا
5. امکان برقراری ارتباط بین منابع متن و منابع انتهایی پژوهش به منظور اعمال تغییرات هماهنگ در آنها
6. یکپارچه شدن با نرم افزار Microsoft Office Word
7. گروه سازی و ترکیب و مقایسه منابع و مطالب

ترجمه فایل نحوه مقاله نویسی

جناب آقای عقیل جاسمیان زحمت کشیده و مقاله

 Writing a Research Paper - English

را به فارسی ترجمه کرده اند که فایل ترجمه شده از طریق لینک زیر در دسترس است.

Writing a Research Paper - Persian

درخواست همکاری


وبلاگ آی اس آی ژورنال دست همه دوستانی که در زمینه چاپ مقاله در مجلات بین المللی تجرباتی دارند را به گرمی می فشرد و از همه آنان دعوت می کند که مطالبشان به بنده ایمیل کنند تا به نام خودشان در وبلاگ قرار گیرد...

چگونه از لیست مجلات آی اس آی  استفاده کنیم؟

مجلاتی که در هر یک از رشته ها معرفی شده اند، مجلاتی هستد که آی اس آی آنها را بعنوان قویترین مجلات ایندکس کرده است. عنایت دارید که موسسه آی اس آی قدمتی 50 ساله دارد و بعنوان بهترین مرجع اعتبار سنجی علمی شناخته می شود. نتیجه جدیدترین مطالعات و تحقیقات در این مجلات چاپ می شود (البته به جزء رشته های مربوط امنیت مانند تسلیحات نظامی). لیست این مجلات در قسمت پیوندهای وبلاگ در سمت چپ قرار داده شده است که اگر روی هر کدام کلیک کنید، فایل ورد لیست مجلات از سایت پرشن گیگ دانلود می شود و شما می توانید آنرا ذخیره کنید. از CTRL + F استفاده کنید، بعد نام رشته تان را تایپ نمایید. اگر لیست مربوط به رشته شما نبود، لیست یک رشته دیگر که نزدیک رشته شما است را جستجو نمایید. برای یافتن سایت مجله، نام مجله و شماره بین المللی مجله را همزمان در گوگل جستجو کنید. مانند مثال زیر:

“ARTIFICIAL INTELLIGENCE REVIEW” + “ISSN: 0269-2821”

شما اگر می خواهید مقاله ایندکس شده در آی اس آی داشته باشید، باید مقاله تان را در یکی از همین مجلاتی که در وبلاگ لیست شده اند چاپ کنید. این لیست ها به صورت سالانه به روز می شود و معمولا فقط مجلات جدیدی به آنها اضافه می شود. به ندرت پیش می آید که مجله ای از لیست آنها خارج شود. زیرا هر مجله ای که در آی اس آی ایندکس شد، ترافیک مقالاتی را که دریافت می کند به شدت بالا می رود و قاعدتا بهترین مقالات را انتخاب کرده و مرتب اعتبار علمی اش بالا می رود.

لیست مجلات رشته خودتان را از وبلاگ دانلود کرده و به صورت اجمالی نگاهی به آنها بیندازید. برای اینکه بدانید آخرین یافته ها در رشته خودتان حول چه موضوعاتی هستند، مقالات دو سال اخیر مجلاتی که دارای ضریب تاثیر (IF: Impact Factor) بالاتری هستند را بصورت کلی بررسی کنید و هر مقاله ای که مورد علاقه تان بود، دانلود کرده و در ابتدا قسمت های Abstract، Introduction و Conclusion  را بخوانید.

خواندن عناوین مقالات چاپ شده در مجلات با ضریب تاثیر بالا را آنقدر ادامه دهید تا بدانید که آنها چه موضوعاتی را چاپ می کنند. از همه مهمتر، متوجه دیدگاه (World View) سردبیر و هیات تحریریه می شوید؛ یعنی می دانید که سردبیر و هیات تحریریه از چه موضوعاتی و با چه روشهایی استقبال می کنند.

هر مجله یک راهنمای مولفین داره و با عنوان زیر:

"Guidelines for Authors"

که یک نمونه را در عکس زیر می توانید ببینید:


که همه چیز را راجع به مجله اونجا نوشته. از حوزه های مورد علاقه سردبیر، فرمت مقاله، نوع مقاله، نحوه ارسال گرفته تا هزینه چاپ.

فراموش نشود که ضریب تاثیر هر مجله در الزیویر در سایت هر مجله نوشته شده است، اما ضریب تاثیر برای سایر موسسه های انتشارات علمی را باید در سایت (http://www.isiknowledge.com) ببینید که فقط از داخل دانشگاه در دسترس است و نحوه استفاده از آن نیز در سایت هر دانشگاه قرار داده شده است (سایت اداره کل تامین تجهیزات و منابع علمی دانشگاه تهران).

معمولا میانگین ضریب تاثیر برای رشته های علوم انسانی حدود 1، برای رشته ها مهندسی حدود 2.5، برای رشته های علوم پایه بین 2 تا 6 و برای بعضی رشته های پزشکی به 60 هم می رسد ضریب تاثیر یعنی میزان ارجاعات به هر نشریه تقسیم بر تعداد مقالات چاپ کرده در سال.

وقتی کار خواندن مقالات دو سال اخیر مجلات به پایان رسید (عنایت داشته باشید که این قسمت کاری سخت و فرسایشی است و غالب افراد از این کار طفره می روند، بعد انتظار دارند مقاله آی اس آی هم داشته باشند). چند موضوع را انتخاب کرده و در آنها عمیق شوید. یعنی مقاله را کامل بخوانید و به روش تحقیق مقاله دقت ویژه ای داشته باشید. سعی کنید در ابتدای امر فقط از مقالات دیگران تقلید کنید، یعنی دقت کنید بیان مساله را چطوری نوشته؟ در قسمت مبانی نظری، به چه کسانی استناد کرده؟ روش تحقیق را چقدر دقیق بیان کرده؟ یافته ها را چه طوری تحلیل کرده؟ و چه طوری از آنها نتیجه گرفته است؟

آنگاه موضوعی را انتخاب کرده و با همان روش و با همان ادبیات (با اندکی تغییرات) کار کنید. وقتی اینکه در هر قسمت از مقاله چه چیزهایی را باید بیان کنید، در رشته های مختلف فرق می کند. برای این موضوع نام رشته خودتون و نحوه مقاله نویسی را در گوگل جستجو کنید:

“Writing a Research Paper” + “Your Major”

وقتی مبانی نظری مقاله را می نویسید از قویترین نشریات استفاده کنید، اما برای ارسال از ضعیف ترین نشریات شروع کنید. مجلات غیرآمریکایی که بصورت ماهانه یا دوماهانه منتشر می شوند، گزینه های خوبی هستند. هنگامیکه کار نوشتن مقاله را به پایان بردید، حتما مقاله به یک دارالترجمه بدهید که ویرایش زبانی (Language Editing) بشود. در پایان نیز در سایت مقاله قسمت Author Guildline را در سایت مجله بخوانید تا بدانید که متن اولیه (Manuscript)  را باید به چه فرمتی در بیاورید و با چه روشی (Online Submission or Email) بفرستید که در قسمت روشهای ارسال توضیح داده شده است.

 

به روز کردن لیست مجلات

لیست تمام رشته های آی اس آی به صورت فایل پشتیبان ورد در تاریخ:
8 آبان ماه 1390
در وبلاگ قرار داده شد. از این لیست ها برای شروع مقاله نویسی استفاده کنید. اولین مرحله برای توشتن مقاله آی اس آی شناخت آنهاست. توی این لیست ها قویترین مجلات  هر رشته معرفی شده اند. اگر می خواهید مقاله آی اس آی داشته باشید. اولین کار شناختن مجلات و حوزه های کاری آنهاست.  مقالات دو سال اخیر هر مجله را به صورت تیتر وار نگاه کنید، آنگاه متوجه می شوید که باید روی چه  موضوعی و با چه روشی کار کنید. اگر به استادی که خودش مقاله آی اس‌ آی ندارد، دسترسی ندارید، خودتان شروع کنید، اصلا نیازی به استاد ندارید. باو رکنید! باید کمی صبور باشید و با پشتگار!

استفاده از نرم افزار رفرنس نویسی در ورد 2007

استفاده از سیستم رفرنس نویسی در نرم افزار ورد

دفعات اولی که مقالات زبان انگلیسی رو بررسی و مطالعه می کردم، با خودم می گفتم طرف چقدر حوصله داشته و اینقدر منابع رو دقیق و با جزئیات تمام وارد کرده است و حتی، نام تمام مجلات و کتابها را ایتالیک کرده است؛ فکر می کردم که این خود مولف است که این کار را انجام می دهد و خود مولف تمام مراجع را تک تک (هم داخل متن و هم در انتها) کنترل می کند. چون واقعاً اصلا اشتباهی وجود نداشت و همه مراجع دقبق هم در متن و هم در انتها، خیلی زیبا و در قالب مناسب ارایه شده اند.

وقتی با نرم افزار ورد 2007 آشنا شدم، متوجه شدم که غیر از خود ورد، نرم افزارهای تخصصی دیگری نیز برای مرجع نویسی وجود دارد که  مهمترین آنها End Note و Reference Manager است که کار مرجع نویسی را خیلی راحت می کند، حتی به شما می گوید که کدام منبع را در داخل متن استفاده نکردید. خود نرم افزار هر جا را که لازم باشد، اول می آورد یا هر جا را که لازم باشد ایتالیک می کند. به این ترتیب به لیست رفرنس حرفه ای برای شما ایجاد می کند.

اطلاعات مربوط به این نرم افزارها را توی سایتشون می تونید پیدا کنید. نرم افزارهای فوق پولی هستند  و به همین دلیل در دسترس همه نیستند. اما نرم افزار ورد 2007 در دسترس همه هست. به همین دلیل، در این پست، مرجع نویسی با این نرم افزار توضیح داده می شود.

چهارمین Tab در قسمت بالای ورد 2007 و از سمت چپ، References است. هرجا که خواستید از یک رفرنس استفاده کنید، آنجا کلیک کنید، آنگاه از توی این تب، قسمت Citation & Bibliography را انتخاب کنید.


روی قسمت Insert Citation کلیک کرده و بعد از آن، گزینه Add New Source را انتخاب کنید.


پنجره ای باز می شود که شما باید اطلاعات مربوطه را تکمیل کنید؛ این اطلاعات با توجه به اینکه منبع مجله، کتاب، سایت و یا کنفرانس است فرق می کند. اطلاعات را تکمیل کنید، آنگاه کلید Ok را انتخاب کنید. به این نمونه توجه کنید:

قسمت دیگر Style است؛ این قسمت شما مهمترین استانداردهای رفرنس نویسی را می توانید ببینید. APA یا همون انجمن روانشناسی آمریکا، Chicago، ISO، MLA و سایر انواع که فراخور نیاز، از هر کدام می توان استفاده کرد که ما در کارهای فارسی از شیکاگو و در مقالات انگلیسی از APA استفاده می کنیم. هر استایلی را که انتخاب کنید، فرمت اون استاندارد هم توی متن و هم در انتها خودبه خود تغییر می کند.

که بعنوان نمونه» مرجع نویسی در داخل متن به شکل زیر می آید:

(Richard Laux, Richard, & Karen, 2007)

که اگر شما روی آن کلیک کنید برجسته می شود؛ یک فلش در سمت چپ نشان داده می شود که اگر روی آن کلیک کنید، می توانید شماره صفحه را نیز وارد کنید. دقت کنید که همه این موارد در ورد 2007 است؛ اگر شما مقاله را در فایل ورد 2003 ذخیره کرده باشید (فرمت doc و نه فرمت docx)، این چیزهایی که گفتم اتفاق نمی افتد، یعنی شما با نرم افزار 2007 کار می کنید، اما فایل 2003 است، اینجا این کارها انجام نمی شود، فایل را از ابتدا 2007 ذخیره کنید. نشانه اینکه 2003 است یا 2007، این است که در قسمت عنوان در بالاترین قسمت صفحه، واژه Compatibility Mode می اید.

آنگاه بعد از اتمام مقاله، به روی قسمت Bibliography کلیک کنید و از انجا گزینه Insert Bibliography را انتخاب کنید. 



تمام رفرنسهایی را که تا آلان وارد کرده اید را به شکلی زیبا به شما می دهد

در قسمت Manage Sources نیز می توانید ببینید که کدام رفرنسها تیک نخورده اند، یعنی توی متن استفاده نشده اند.


 یکی از اساتید می گفت که من وقتی می خواستم یک مقاله را داوری کنم، تک تک مراجع را هم در متن و هم در انتها کنترل می کردم، تصور کنید که چه زمانی می برد این کنترل کردن؟ در صورتی که یک نرم افزار به راحتی این کار را انجام میدهد. در این قسمت، می توانید مراجه را اصلاح، کپی یا حذف کنید. نکته مهم دیگه اینکه این رفرنس هایی که وارد فایل ورد کرده اید، توی دیتابیس ورد در همان کامپیوتر باقی می ماند و شما اگر در آینده به آنها نیاز داشته باشید، می توانید آنها را کپی کنید.

نحوه ارسال مقاله براي مجلات بين المللي

معمولا ارسال مقاله براي مجلات خارجي به سه نوع صورت مي پذيرد:

۱. از طريق سيستم آنلاين؛

۲. از طريق ايميل به سردبير؛

۳. از طريق سايت مجله.

توضيحات در ادامه مطلب آمده است...

ادامه نوشته

آیا این مجله در ISI ایندکس می شود؟

برای اینکه بدانیم آیا یک مجله در آی اس ای ایندکس می شود یا نه، کافی است که نام نشریه یا شماره بین المللی آن در سایت موسسه آی اس آی جستجو کنیم:


http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/

http://ip-science.thomsonreuters.com/cgi-bin/jrnlst/jlresults.cgi?PC=MASTER


درباره آی اس آی

مؤسسهٔ اطلاعات علمی یا ISI در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد تأسیس شد. این مؤسسه توسط مؤسسهٔ علمی تامسون در سال ۱۹۹۲ خریداری و به‌عنوان Thomson ISI شناخته شد و اکنون نیز با نام Thomson Scientific شناخته شده است. این مؤسسه بخشی از شرکت Thomson Reuters است. مؤسسهٔ ISI خدمات مربوط به پایگاه‌های دادهٔ فهرست کتاب‌ها و مقالات را ارائه می‌دهد. به‌طور اختصاصی این خدمات نمایه‌سازی نقل‌قول‌ها و تحلیل آنها است که توسط خود گارفیلد پایه‌گذاری شده است. این خدمات شامل نگهداری داده‌های نقل‌قول‌های مقالات هزاران نشریهٔ دانشگاهی است. این خدمات از طریق سرویس پایگاه دادهٔ ISI's Web of Knowledge در دسترس است. این پایگاه داده به پژوهشگر این امکان را می‌دهد که بداند کدام مقاله بیشتر مورد ارجاع قرار گرفته و چه مقالاتی از این مقاله مطلبی را نقل‌قول کرده‌اند

پاسخ به سوالات

سوال:

من دو تا مقاله ی آی اس آی و چند مقاله معتبر دیگه دارم و کارشناس بیولوزی هستم. می خواستم بدونم افرادی مثل من که در دوره ی لیسانس مقاله دادن چرا جز’ استعداد های درخشان محسوب نمیشن و سهمیه ای برای ادامه ی تحصیل اونها در مقطع فوق نیست. مقاله دادن در دوره ی لیسانس و به خصوص در رشته ای که من کار کردم کار ساده ای نیست.با این حال نمی دونم چرا توجهی به این موضوع نمیشه.منتظر جواب شما هستم.


پاسخ:

بنیاد ملی نخبگان آیین نامه دقیقی داره که مطابق اون نخبه ها رو تعیین می کنه و از اونها حمایت می کنه. این آیین نامه توی سایت بنیاد هست. شما باید علاوه بر مقالات فوق رتبه اول در بین هم ورودی هایتان هم باشید یا رتبه برتر المپیاد - کنکور - جشنواره ها و مانند اینها باشید. مقاله به تنهایی کفایت نمی کند. اما مطمئن باشید برای دکتری - چه در داخل و چه در خارج - داشتن مقاله خیلی تاثیر داره. توی جلسه مصاحبه دکتری اگه بدونن که مقاله دارین حتما شما رو انتخاب می کنن. این خودش امتیاز بزرگیه.

پاسخ به سوالات

سوال:

با سلام با تشکر از راهنمایی های ارزنده شما یک سوال تخصصی داشتم:

کدام مجلات زودتر مقالات را چاپ میکنند و داور آنها زیاد سخت نمی گیرد:

1-emerald
2-science direct
3- inder science
4-wiley inter science
5-informa world

6-eurojournals


پاسخ:

اینکه یه مقاله سریعتر چاپ بشه به موسسه انتشاراتی به به خود مجله ارتباطی نداره. در این مورد مجلات از روال خاصی پیروی نمی کنند. سردبیر مقاله رو برای داور می فرسته، داور هم هر وقت که فرصت داشت داوری می کنه و نظر می ده. سردبیر نی تونه به داور بگه که زود جواب بده. چون داور معمولا یه آدم سرشناس توی هر رشته است که نمی شه بهش گفت: مثلا این مقاله رو دو هفته ای داوری کن. به حس و حال داور برمی گرده. یعضی هاشون مرام دارن و زود داوری می کنن و بعضی هاشون هم دیرتر.

سختگیری به کیفیت مقاله شما برمی گرده. هر چقدر که با دیدگاه داور و سردبیر نزدیکتر باشه و هر چقدر به جامعه علمی وتوسعه علم کمک بیشتر کنه، راحت تر پذیرش می گیره. ولی اینو یادتون نره که:

 هر مقاله حتما 5 با در مجلات مختلف رد میشه

مطالب قبلی

با سلام

برای دیدن مطالب قبلی وبلاگ از لینک زیر استفاده نمایید...

http://isimag.blogfa.com/posts/