SG - بر اساس گزارش منتشر شده از سوی شرکت The Nielsen، مشترکان شبکه اجتماعی Facebook طی ماه آوریل از سال جاری میلادی ۱۳/۹ میلیارد دقیقه را در این سایت سپری کردند که این رقم نسبت به ۱/۷ میلیارد دقیقه در مدت مشابه از سال قبل رشد بسیار چشمگیری را نشان میدهد.
طبق آمارهای منتشر شده، میزان مراجعه به سایت Facebook و استفاده از خدمات آن در ماه آوریل نسبت به سال قبل ۷۰۰ درصد رشد کرده است و این نکته، برتری Facebook بر دیگر شبکههای اجتماعی را تایید میکند.
به گفته شرکت Nielsen، سایت MySpace با اختلاف زیاد عنوان دومین شبکه
اجتماعی برتر را به خود اختصاص داده است و در ماه آوریل، مشترکان تنها ۵
میلیارد دقیقه را در آن سپری کردند.
میزان مراجعه به سایت MySpace در آوریل ۲۰۰۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد کاهش یافته است.
باید توجه داشت که سایت Facebook نمیتواند چندان به وضعیت کنونی خود
امیدوار باشد، زیرا شبکه اجتماعی Twitter در سال جاری با سرعت زیاد در حال
رشد است.
این سایت هماکنون عنوان پنجمین شبکه اجتماعی محبوب در جهان را به خود
اختصاص داده است و در حالی که طی ماه آوریل کاربران ۳۰۰ میلیون دقیقه در
آن حضور داشتند، محبوبیت آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷۱۲ درصد بیشتر
شده است.
جان گیبس(Jon Gibs) مدیر مرکز رسانه آنلاین شرکت Nielsen در این خصوص توضیح داد: «ما طی سال گذشته شاهد رشد و پیشرفت قابلملاحظه سایت Facebook و سقوط سایت MySpace بودیم. سایت Twitter نیز با قدرت تمام در این جریان قرار گرفته است و شاید بتواند وضعیت کنونی در این فضا را تغییر دهد. شبکههای اجتماعی هماکنون نشان دادهاند که یک سایت اینترنتی تا چه اندازه میتواند رشد کند و بزرگ باشد. روی کار آمدن شبکه اجتماعی Friendster را به خاطر میآورید؟ به خاطر دارید که سایت MySpace به صورت شکستناپذیر، یکهتاز عرصه شبکههای اجتماعی بود؟ بر این اساس هیچ یک از سایتهای Facebook و Twitter نیز نمیتوانند با همین توان ادامه دهند و محبوبیت خود را حفظ کنند».