مدیریت فناوری اطلاعات

ارائه مقالات مدیریت و فناوری اطلاعات، پسوردهای دانشگاه ها ( sciencedirect, IEEE,Emerald, Proquest )، کنفرانس ها و عمره دانشجویی

مدیریت فناوری اطلاعات

ارائه مقالات مدیریت و فناوری اطلاعات، پسوردهای دانشگاه ها ( sciencedirect, IEEE,Emerald, Proquest )، کنفرانس ها و عمره دانشجویی

هشدار اداره امنیت فن‌آوری اطلاعاتی آلمان پیرامون اینترنت اکسپلور

http://blog.4webby.com/img/Post/10/internet_explorer_7_logo.jpg


در مرورگر “اینترنت اکسپلورر” کمپانی مایکروسافت، اشکالات امنیتی مشاهده شده است. به عقیده کارشناسان دولتی آلمان، کاربران اینترنتی فعلا نباید از این مرورگر شرکت مایکروسافت استفاده کنند.

آسیب‌پذیری امنیتی در “اینترنت اکسپلورر” فرصت خوبی را به دست هکرها داده است.

بنابر گزارشات اداره امنیت فن‌آوری اطلاعاتی آلمان (BSI)، حفره‌های امنیتی برای هکرها امکان حمله ایجاد کرده و آنها در حال حاضر می‌توانند با سود جستن از آسیب‌پذیری موجود، وارد برنامه ویندوز کاربر مورد نظر شوند و کنترل کامپیوتر او را در دست گیرند. این مشکلات امنیتی، نسخه‌های ۶ ، ۷ و ۸ ” اینترنت اکسپلورر” در سیستم‌های عامل ویندوز اکسپی، ویستا و ویندوز ۷ را دربر می‌گیرد.

به گزارش دویچه وله، هنوز هیچ اقدامی در جهت ترمیم این آسیب‌پذیری امنیتی صورت نگرفته است. از این رو کارشناسان استفاده از مرورگرهای دیگر را توصیه می‌کنند. اداره BSI از شرکت مایکروسافت انتظار دارد که این ضعف امنیتی هرچه زودتر برطرف شود. بنا بر تحقیقات انجام شده از سوی این اداره، به کار بردن نسخه حفاظت شده‌ی “اکسپلورر” می‌تواند احتمال حمله را کمتر کند، اما قادر به جلوگیری کامل از حمله‌ی هکرها نیست. کاربران می‌توانند در حال حاضر از مرورگرهایی مانند “فایرفاکس”، “سفری” و “کروم” استفاده کنند.

این هشدار در پی حمله هکرها به شرکت‌های آمریکایی در چند روز گذشته اعلام شد. شرکت مایکروسافت گفته که از حفره‌های امنیتی موجود تا به حال برای حمله علیه کامپیوترهای خصوصی مورد سوء استفاده قرار نگرفته است، بلکه تنها برای حمله شرکت‌های خاصی از آنها استفاده شده است. اما این وضعیت به زودی تغییر خواهد کرد. زیرا با برملا شدن وجود حفره‌های امنیتی، خطر سوءاستفاده بیشتر می‌شود.

ایتنرنت اکسپلورر رایج‌ترین مرورگر مورد استفاده در جهان و در عین حال همواره هدف حمله خلاف‌کاران سایبری بوده است. شرکت مایکروسافت خود به کاربران توصیه می‌کند که تنها از نسخه محافظت‌شده اکسپلورر استفاده کنند. علاوه بر این، استفاده از مرورگرهای دیگر نیز می‌تواند راه‌حل خوبی برای در امان ماندن از حمله‌ی هکرها باشد.

فرانسه هشدار داد: کاربران از اینترنت اکسپلورر استفاده نکنند


فرانسه با پیروی از اقدام آلمان، به‌دنبال افشای وجود یک آسیب‌پذیری خطرناک در اینترنت اکسپلورر مایکروسافت به کاربران رایانه این کشور توصیه کرد از مرورگر وب دیگری استفاده کنند.

دولت فرانسه با انتشار توصیه‌ای به کاربران رایانه از آن‌ها خواست از مرورگر دیگری مانند فایرفاکس یا کروم گوگل استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، مایکروسافت هفته گذشته اذعان کرد اینترنت اکسپلورر دارای ضعف امنیتی است که در حملات اخیر هکرها برای رخنه به اشتراک‌های جی‌میل فعالان حقوق بشر چینی مورد استفاده قرار گرفته است اما اقدام دولت آلمان را واکنش بیش از حد در مورد تهدید ایجاد شده توسط این آسیب‌پذیری دانسته و اعلام کرد کاربران عمومی در خطر نیستند.

اما این واکنش موجب نشد دولت فرانسه از طریق Certa که سازمان دولتی مسوول مدیریت و حفاظت در برابر تهدیدهای اینترنتی است، توصیه‌ای در این مورد منتشر نکند. بر اساس این توصیه، تمامی نسخه‌های اینترنت اکسپلورر دارای این ضعف امنیتی بوده و کاربران باید از مرورگر دیگری استفاده کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
mitra پنج‌شنبه 1 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:31 ب.ظ http://www.nicepack.ir

سلام دوست خوب وبلاگت بسیار عالیه اگه بتونی مطالب را زیاد کنی خوبترم میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد