مدیریت فناوری اطلاعات

ارائه مقالات مدیریت و فناوری اطلاعات، پسوردهای دانشگاه ها ( sciencedirect, IEEE,Emerald, Proquest )، کنفرانس ها و عمره دانشجویی

مدیریت فناوری اطلاعات

ارائه مقالات مدیریت و فناوری اطلاعات، پسوردهای دانشگاه ها ( sciencedirect, IEEE,Emerald, Proquest )، کنفرانس ها و عمره دانشجویی

راه اندازی مترو اینترنت در قم تا دو ماه آینده

http://techfuel.files.wordpress.com/2008/09/figure_6to42.jpg

مدیر کل دفتر امور زیربنایی فن آوری اطلاعات از راه اندازی طرح مترو اینترنت تا دو ماه آینده خبر داد که پایلوت آن در شهر قم است.

علی ناصری در گفت وگو با ایسنا در معرفی طرح مترو اینترنت گفت: یک شبکه کاملا مستقل در شرکت مخابرات استان قم وجود دارد که با سرعت گیگابایت مراکز تلفن داخل استان را به هم وصل می کند تا در نتیجه آن بتوان هر پهنای باندی را به متقاضیان ارائه داد. البته اینکه برای ارائه این پهنای باید به افراد حقیقی و حقوقی مختلف نباید محدودیت قانونی وجود داشته است.
وی با بیان این که شبکه مترو اینترنت مبتنی بر ipv6 بوده و پروتکل ipmpls روی آن پیاده می شود، شبکه را کاملا پرسرعت عنوان و اظهار کرد: مدیریت امنیتی شبکه به طور کامل توسط مسوولان شبکه انجام خواهد شد.
ناصری با بیان این که طرح پایلوت دولت الکترونیک در قم خواهد بود خاطرنشان کرد: انتظار می رود اداره ها و دانشگاه ها به سرعت به شبکه وصل شوند و به این ترتیب از نظر ارتباط در قم مشکل نخواهیم داشت.
به گفته او تجهیزات این شبکه در قم نصب شده و تست های لازم برای نهایی سازی آن در حال انجام است. قصد ما این است که افتتاحیه و راه اندازی در یک زمان انجام شود و پیش بینی این است که دو ماه آینده این طرح نهایی خواهد شد.
مدیر کل دفتر امور زیربنایی it در بیان دلیل انتخاب قم به عنوان پایلوت طرح مترو اینترنت گفت: استان قم از لحاظ مساحتی و بافت شهری کوچک و متمرکز است همچنانکه کانون بحث های حوزوی است و می تواند بار علمی بسیاری داشته باشد. این استان همچنین نزدیک تهران بوده و درصورت بروز مشکل می توان به سرعت آن را رفع کرد.
ناصری با بیان این که کرمان نیز به عنوان پایلوت دولت الکترونیکی مصوب شده است، افزود: در کرمان نیز تجهیزات شبکه مترو اینترنت در حال نصب است و کار پیش می رود اما در کرمان سیستم ها و زیرساخت ها به علت وسعت جغرافیایی و شهری نیازمند بهینه سازی است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در قالب طرح تجمیع و دسترسی مترو اینترنت تمامی استان ها به این شبکه مجهز خواهند شد. در حال حاضر شش استان دیگر نیز این طرح را به مناقصه گذاشته اند و در تهران نیز شبکه علمی را در دست اقدام داریم.


نظرات 1 + ارسال نظر
دهقانپور یکشنبه 14 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 10:41 ق.ظ http://www.mastor.blogfa.com

دوست عزیز سلام

مطالب وبلاگ شما علمی ومقول می باشد.
از اینکه به وبلاگ من لینک داده اید متشکرم من نیز متقابلا آدرس وبلاگ شما را لینک نمودم.
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد